Neithan Herbert | Womenswear 2023 ‘Stop Watering Dead Flowers’, Paris, France.

The inspiration of this 2023 ready- to-wear collection came from the curiosity to search inside of the indigenous roots of the Creative Direc- tor, who was born in Ecuador and raised in Mexico. It is a tribute to his mother and a celebration to the diversity inside of Latin America. He focused a lot on the deconstruction of the traditional silhouettes to then mix them with craft techniques, this took us into a trip to the past with a modern twist.
The flowers and shapes of petals also played a big role in the collection, he found the perfect link be- tween the romanticism of flowers and all the vol- umes that these create mixed with all the romantic meaning behind it. He found ways to translate the withering of a flower with fabrics and cuts inside the garments because of the title of this collection “Stop Watering Dead Flowers”.

THE PLOT OF THE COLLECTION. The presentation starts with wrap dresses in black, white and pink colors full of elastic manipulations, this made the perfect reference to the common pleating and gathering of fabrics in Latin America. The “Anaco”(Ecuador), “Huipil”(Mexico) and “Tehuana”(Mexico) were some of the costumes that inspired the silhouettes of every garment (voluminous and rectangular shapes). Ribbons, long straps and ruffles were the details on each outfit mixed with a small touch of a pink color that gave bright- ness to all the light colors of the collection. All the big gowns and long skirts were full of top stitched ruffles and ruffled trims inspired by the deconstruction of traditional costumes. All the skirts with big vol- umes on the bottoms represented the idea of a flower withering. Accessories and Jewelry in brass plated on gold mix with pearls with the shape of flowers and ribbons that are commonly used to wrap them, keeping this idea of the ribbon inside of crystal earrings and head pieces that came from a collaboration with artisans

A inspiração para esta coleção de prêt-à-porter 2023 veio da curiosidade de pesquisar dentro das raízes indígenas da Diretora Criativa, nascida no Equador e criada no México. É uma homenagem à sua mãe e uma celebração à diversidade dentro da América Latina. Ele focou muito na desconstrução das silhuetas tradicionais para depois misturá-las com técnicas artesanais, isso nos levou a uma viagem ao passado com um toque moderno.
As flores e as formas das pétalas também tiveram um grande papel na coleção, ele encontrou o elo perfeito entre o romantismo das flores e todos os volumes que elas criam misturados com todo o significado romântico por trás delas. Ele encontrou maneiras de traduzir o murchar de uma flor com tecidos e cortes no interior das roupas por causa do título desta coleção “Stop Watering Dead Flowers”.

A TRAMA DA COLEÇÃO. A apresentação começa com vestidos wrap nas cores preto, branco e rosa cheios de manipulações elásticas, isso fez a referência perfeita ao plissado e franzido comum dos tecidos na América Latina. O “Anaco” (Equador), “Huipil” (México) e “Tehuana” (México) foram alguns dos figurinos que inspiraram as silhuetas de cada peça (formas volumosas e retangulares). Fitas, alças longas e babados foram os detalhes de cada look misturados com um pequeno toque de rosa que deu brilho a todas as cores claras da coleção. Todos os vestidos grandes e saias compridas estavam cheios de babados e babados de pespontos inspirados na desconstrução dos trajes tradicionais. Todas as saias com grandes volumes na parte de baixo representavam a ideia de uma flor murchando. Acessórios e bijuterias em latão folheado a ouro misturam-se com pérolas com formato de flores e fitas que são comumente usadas para envolvê-las, mantendo essa ideia da fita dentro de brincos de cristal e peças de cabeça que vieram de uma colaboração com artesãos

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